Gode råd og tips til den moderne leder

Man hører tit parolen ’jeg har en virkelig dårlig leder’ og ’så gjorde min chef dette her igen’. Det kan virkelig være frustrerende at have en dårlig chef, og det er noget, der afspejler sig hele vejen gennem organisationen.

Man skal dog også huske på, at det ikke altid er lige nemt at være andres chef og leder. Det kræver meget af en, og det kan til tider være ensomt på toppen. Det er dog ingen undskyldning. Det er formentlig ikke noget andre har påduttet dig, men noget du selv har valgt. Hvis du ikke gør det godt, må du blive bedre. Vi guider dig!

Fokus på selvudvikling

Mange ledere har desværre en tendens til at stoppe med at udvikle sig yderligere, efter man har nået toppen. De har simpelthen ikke længere nogen personlig udvikling. Sådan bør det bestemt ikke være. Som leder har du et ansvar overfor dine mange ansatte. Et ansvar for at virksomheden skal blive ved med at blomstre, hvilket selvfølgelig er op til alle, men det er dig, der som dirigent skal stå som den førende skikkelse og lede orkestret.

I forhold til selvudvikling handler det om at se sig selv med kritiske øjne og spørge sig selv: hvad kan jeg blive bedre til? Hvor mangler jeg kompetencer? Er jeg dygtig nok taktisk og på et strategis plan?

Det er disse spørgsmål, man egentlig ikke har lyst til at stille sig selv, men som er vigtige for din selvudvikling. Klik her hvis du kunne overveje at tilmelde dig et selvudviklingskursus.

Fokus på de digitale kompetencer

Vi lever i en digital tidsalder. Det er ikke til at komme udenom. Desværre er der for mange ledere, der ikke har ordentligt styr på de digitale tendenser og processer, der hersker rundt omkring i erhvervslivet.

Faktum er, at man kan nå rigtig langt som virksomhed ved at implementere de digitale muligheder og derved tage del i hele den digitale transformation. Det kan godt være, at dine medarbejdere til vis grad har styr på den digitale transformation, men som leder og deres chef, er det også vigtigt, at du personligt kender til dem og ikke mindst forstår dem, når du skal planlægge den fremtidige strategi.

Det gælder især i forhold til jeres online markedsføring. Online markedsføring har på mange områder længe været mere profitabel end den mere traditionelle form for markedsføring. Desværre er der alt for mange virksomheder, der ikke allokerer nok ressourcer til dette område i deres markedsføringsbudget.

Dette skyldes primært, at dem der står allokeringen af ressourcerne ikke har nok kendskab til de digitale marketingstrategier, og derved primært holder sig til det, de kender. Ved at tage del i den digitale transformation forstår man som leder, hvor meget der egentlig er at vinde ved online marketing.