Den digitale iværksætter

Digitaliseringen har efterhånden været længe undervejs, men der er virkelig sket noget efter internettets udbredelse, og de seneste par år, er udviklingen steget eksponentielt. Sådan vil det formentlig fortsætte så længe, der er så mange muligheder i foretagendet.

Teknologier kan med et trylleslag ændre hele industrier og sætte gamle virksomheder og forretningsmodeller skakmat. Det så vi med Uber teknologien, der fuldstændig ændrede billeder for taxaer. Dette er en af de mange årsager til, at du skal blive digital iværksætter. Det lyder måske komplekst, men det er slet ikke så svært – vi guider dig.

Vær tro mod dig selv

Selv indenfor digital iværksætteri, er der rigtig mange forskellige områder. Hvad du skal blive handler om flere ting. Som så meget andet er parolen om den gyldne middelvej en god tommelfingerregel.

Det er nemlig den gyldne middelvej i forhold til at finde noget, du brænder for, og noget hvor der er en fremtid. Det nytter ikke noget at begynde at arbejde med noget, bare fordi der er penge i det og vice versa. For at forblive motiveret skal du kunne identificere dig dit arbejde.

Hvad skal jeg lave?

Det er selvfølgelig utrolig individuelt, hvad der er godt arbejde med. Men der kan da beskrives nogle af tendenserne indenfor digital marketing.

Affiliate marketing

Affiliate marketing er ikke et nyt fænomen, men det er, hvis gjort rigtigt, stadig utrolig attraktivt. Ved at bygge et godt netværk op og stille og roligt finde den rigtige formel, kan du virkelig begynde at tjene penge på med affiliate.

Kort fortalt går affiliate ud på at have en hjemmeside, der skaber værdi for en anden virksomheds produkter, og som bliver betalt i provision for hvert salg hjemmesiden siden genererer.

Det er dog langtfra alle der er lige heldige med deres affiliate. Årsagen til det er, at de bliver for grådige og prøver at gabe overfor mange sider på en gang. Hele din affiliate sides eksistensgrundlag ligger i at have godt og opdateret content. Hvis du har for mange sider, er det svært at have sådan noget content.

Retargeting på LinkedIn

Retargeting har eksisteret længe, men det har primært været AdWords og Facebook, der har benyttet sig af metoden. Nu har LinkedIn opnået op for sluserne, og det er spændende. Her kan du virkelig være first mover. På LinkedIn har du nogle andre informationer til rådighed. De er som regel lidt tungere, hvilket virkelig kan være til din fordel.

Finansiering af foretagendet

Hvis dette er dit første iværksætteri, skal du virkelig passe på med at hoppe ud, hvor du ikke kan bunde – rent økonomisk.

Prøv i stedet at kontakte en såkaldt Business Angel. En Business Angel er en investor, der selvfølgelig støtter startups økonomisk, men som også hjælper i form af rådgivning. Det er en rigtig god måde at få hjælp til at søsætte sit projekt på en god måde. Du kan klikke her for at læse mere.